1 April : een nieuwe blog

Het zou zomaar een goede 1 april grap kunnen zijn. Ik duik sinds september 1994.
Tijdens onze huwelijksreis hebben we samen een resortcursus gedaan. Dat houdt niet veel meer in dat je de belangrijkste noodprocedures kent. Geen brevet alleen een paar funduiken.
Dat was op de Malediven en we waren beide laaiend enthousiast. Jaar daarop op Bonaire ons Open Water brevet gehaald en sindsdien samen een kleine 400 duiken gemaakt. Daarnaast heb ik met een aantal andere buddy's nog wat duiken gemaakt, maar allemaal in tropisch warm en helder water.
Slechts één keer heb ik mij laten verleiden om in Nederland in het water te springen. Dat was in de Beldert en op een stekelbaars en een wasmachine na heb ik niks gezien. Ik was niet erg enthousiast!

Hoe vreemd zal het dan ook voor mijn omgeving zijn dat ik nu in Nederland ga duiken. Ja het is 1 april maar het is echt geen grap.
Enkele maanden geleden heb ik mij opgegeven voor een cursus Rescue Diver. Iets wat ik eigenlijk al heel lang wil maar het kwam er niet van.
Dat heeft deels ook te maken met het feit dat ik niet in Nederland duik. Daarnaast vind ik het van vakantiedagen zonde om zo'n cursus te volgen. Niet dat zo'n cursus niet nuttig is, maar op vakantie wil je toch vooral funduiken maken.
Dus ik heb besloten deze cursus in Nederland te gaan volgen zodat het er toch een keer van komt.
Dat betekend dat ik minimaal twee duiken in het open water in Nederland moet gaan doen.
Nee geen 1 april.............

Of het bij die twee duiken blijft weet ik niet. Het volgen van de cursus Rescue Diver maakt toch wel deel uit van een groter plan.
Ik wordt deze zomer 61 en wil met het verbeteren van m'n skills m'n duikcarrière zo lang mogelijk rekken. Uiteraard hoort daar ook een goede conditie bij maar met de kilometers die ik fiets zit dat wel snor.
2-3 keer per jaar een tropische trip is natuurlijk prachtig, maar tussendoor de skills op orde houden lijkt mij met het ouder worden een prima idee. Om die motivatie een beetje kracht bij te zetten ben ik deze blog begonnen.
Deels een dagboek van de rest van m'n duikbelevingen, maar ik zal zo nu en dan ook wat uit de "oude doos" halen.
1 april? Ja maar geen grap!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Duik #554: Something Special (Bonaire)

Duik #493: Tolo

Salt Pier - Bonaire

Duik #541: Eden Huisrif (Bonaire)

Duik #460: Anker Wreck