Duik #303: Fish Hut

De instructeur waar ik afgelopen vrijdag mee gedoken heb (zie duik #451 en #452) lag met ons voor het eerst in 2013 in het water. Toen was hij nog een relatief beginnende duiker, maar heeft zich ontwikkeld tot een uitstekende instructeur.
Toen we ons logboek vrijdag in zaten te vullen moest ik natuurlijk ook gelijk denken aan de eerste duiken die we hebben gemaakt.
We hebben elkaar leren kennen op Bonaire (Eden Beach/Wannadive) en hij liep een beetje als een lost soul in de rondte.

Mijn vrouw en ik vinden het heerlijk om samen te duiken, maar we staan ook graag open voor eenlingen. Concept is simpel. We nemen ze een keer mee. Gaat alles goed dan volgen er doorgaans nog wel een paar duiken.
We nemen nieuwelingen graag mee naar een plek waar de kans op schildpadden groot is.
Dus bij Fish Hut zijn we het water ingegaan en dat viel niet mee. Vrij hoge golven en sterke stroming. Je ziet dan al gelijk of iemand een geschikte buddy is.
Buddy ben je immers niet alleen onderwater maar ook op de kant en in de vloedlijn.


Onderwater was er ook gelijk een klik en we hebben samen de nodige rommel opgeruimd. Vooral een paar flinke stukken touw die hier over het rif lagen. Daar kunnen schildpadden in verstrikt raken en dan verdrinken ze.
Leuk vind ik het niet als ik rommel in het water tegenkom. Zeker niet op een van m'n favorieten stekjes. Maar het voelt dan wel helemaal ok als je met elkaar die rommel opruimt en op het droge brengt waar het in de vuilnisbak kan.
Ik vind al die debris-duiken leuk bedacht maar voor mij is ieder duik een debris-duik. Zie ik iets wat er niet hoort en ik kan het meenemen dan neem ik het mee.

Daarnaast blijft Fish Hut natuurlijk een geweldig plek om te duiken. Prachtig hoog zacht koraal, veel soorten rif vis en altijd schildpadden.

Let wel op als je hier gaat duiken met de kiters die hun vaste plek aan de noordkant (Atlantis) van de Fish Hut hebben.
Verder vooral een leuke eerste duik met een nieuwe buddy waar - en dat konden we toen niet weten - nog een heel verhaal achter zou komen met heel veel mooie en leerzame duiken.


Duik #303
Fish Hut (Bonaire)
Datum: 17 december 2013
Diepte : 21,8 meter
Duur : 56 minuten
Notitie : Schildpad, Lionfish, veel vis, rommel (oa touw) uit water gehaald

Reacties

Populaire posts van deze blog

Duik #554: Something Special (Bonaire)

Salt Pier - Bonaire

Duik #522: Fish Hut

Duik #436: Tori's Reef

Duik #460: Anker Wreck